وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

وبلاگ جاب دات آی آر

اخبار و مطالب آموزشی سایت job.ir

سامانه کاریابی جاب دات آی آر

طبقه بندی موضوعی

این تحقیق به بررسی نظر و احساسات کارجویان در فرآیند مصاحبه استخدام می پردازد. این مطالعه اطلاعات مفیدی را در اختیار مدیران استخدام کننده، از جمله نحوه انجام مراحل مصاحبه و تأثیر کلی آن، قرارمی دهد. ما شش نکته و یافته ی کلیدی را بر اساس بررسی نتایج مان شناسایی کرده ایم.


1.   جویندگان کار از روند مصاحبه برای ارزیابی کارفرمایان استفاده می کنند.

در بسیاری از موارد، جویندگان کار شناخت اندکی از لایه های درونی شغلی که برای آن مصاحبه می شوند، دارند. در نتیجه، مصاحبه شغلی یک فرصت عالی برای دستیابی یه بینشی عمیق تر است. بررسی های ما نشان داده است که، 97 درصد از متخصصان می گویند؛سیرمصاحبه شغلی نقش مهمی در شکل دادن افکار آنها نسبت به یک کارفرما دارد. در عین حال، 65٪ از پیشنهادات شغلی به دلیل تجربه مصاحبه ضعیف، رد می شود.


2.   رفتار مصاحبه کننده تاثیر قابل توجهی بر تصور جوینده ی کار دارد.

مدیران کارگزینی می توانند در حین مصاحبه شغلی ویژگی ها و رفتارهای خاصی را از خود نشان دهند، تا فرصتی بهتر را برای تحت تاثیر قرار دادن داوطلبان فراهم آورند . اولا، تأخیربسیار دلسرد کننده و خسته کننده است - 87 درصد آنها می گویند ، اگر مصاحبه کننده آنها را در اتاق مصاحبه منتظر بگذارد، ناراحت خواهند شد .ثانیا، اکثریت به دنبال ادب و احترام (97٪)، دانش و درک ازحرفه (98٪)، دانش و شور و شوق برای شغل  (98٪)، دانش و شور و شوق برای شرکت (98٪) و رهبری و انگیزه (95٪)  مصاحبه کننده به عنوان ویژگی های مهم دراوهستند.


3.   مصاحبه شونده منتظر و قدردان بازخورد صادقانه و بموقع است.

ارائه بازخورد صریح و دقیق و بموقع در مورد عملکرد داوطلب، نه تنها تمایل آنها را به پذیرش پیشنهاد شغلی بیشترمی کند بلکه تصویر مثبتی از کسب و کار شما را نشان می دهد. اکثر متخصصان (100٪) فکر می کنند که باید بازخوردی را دریافت کنند، اما 64 درصد از جویندگان کار ادعا می کنند که در مصاحبه شغلی شرکت کرده اند ولی بازخوردی را دریافت نکرده اند. بررسی ما نشان می دهد که 34 درصد از داوطلبان انتظار دارند که درعرض دو روز و 60 درصد آن ها در عرض چهار روز، ازعملکرد خویش آگاه شوند. هفت نفر از ده متخصص، ترجیح می دهند بازخورد را از طریق تلفن دریافت کنند.

4.   روند طولانی مصاحبه بر تاثیر داوطلب بر روی کارفرما موثر است.

همچنین پس از گرفتن بازخورد، جویندگان کار تمایل به ادامه ی هرچه سریعتر بقیه ی روند مصاحبه را دارند .در کل، 52 درصد از آنها می گویند که یک مصاحبه طولانی برایشان خسته کننده است ، 63 درصد انتظار دارند که حداکثر چهار هفته طول بکشد (94 درصد فکر می کنند باید دو ماه یا کمتر طول بکشد). درعین حال، 78 درصد از متخصصان معتقدند حداکثر دو مصاحبه قبل از دریافت پیشنهاد شغلی ضروری است.

5.   داوطلبان شغلی مایل به مصاحبه با حداکثر دو نفر هستند.

دو سوم از جویندگان شغل معتقدند که تعداد مطلوب مصاحبه کنندگان برای مصاحبه شغلی دو نفراست. داوطلبانی که با یک فراخوان گسترده تر مواجه می شوند برایشان دشوار میشود که چه کسی را باید هنگام پاسخ دادن به سوالات مخاطب قرار دهند. سهم قابل توجهی از کارجویان معتقدند که باید با مدیر صفی دیداری داشته باشند(98٪)، مدیر مدیر صفی (75٪)، سایر مدیران مربوطه (71٪)، اعضای تیمی که قرار است با آنها کار کنند (58 ٪) و گزارش مستقیم برای نقش کاری (45٪) در طول مصاحبه.

6.   داوطلبان شغلی در طول مصاحبه تجارب خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.

نظرسنجی ما نشان می دهد که 89 درصد از متخصصان درباره تجربیات مصاحبه شغلی خود - با دوستان، همکاران، آشنایان و یا آنلاین صحبت می کنند. این به وضوح نشان می دهد که چگونه تعاملات کارفرمایان با داوطلبان در تمام مراحل فرایند مصاحبه می تواند در نهایت بر شهرت و برند خود در بازار تأثیر بگذارد.


منبع:robertwalters.co.uk

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی