امکان ویژه جاب: همگام‌سازی رزومه‌هایی که از طریق ایمیل دریافت کرده‌اید

یکی از رایج‌ترین راه‌های ارتباط کارجویان با کارفرمایان، رایانامه یا ایمیل است. کارفرمایان آگهی شغلی خود را در منابع مختلفی مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های کاریابی منتشر می‌کنند و از متقاضیان درخواست می‌کنند رزومه‌های خود را به ایمیل آنها ارسال نمایند. اما مدیریت ایمیل‌های دریافتی و مقایسه‌ی کارجویان در بستر ایمیل بسیار دشوار است، و اگر شرکتی برای چند فرصت شغلی آگهی داشته باشد، این کار دشوارتر می‌شود. امکان ویژه‌ای که جاب در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد این است که همه‌ی درخواست‌های شغلی که از طریق ایمیل دریافت می‌کنید را، در کنار سایر رزومه‌های دریافتی، در پنل کارفرمایی شما مرتب می‌کند و فرایند بررسی و مدیریت آنها را بسیار ساده می‌نماید. ما در پنل مدیریتی جاب، نام این امکان را «صندوق پیام» گذاشته‌ایم.

استفاده از صندوق پیام چه پیش‌شرط‌هایی دارد؟

برای اینکه بتوانید از امکانات صندوق پیام جاب استفاده کنید، ابتدا باید حسابتان را به VIP ارتقاء دهید. برای این کار در پنل مدیریتی روی تنظیمات کلیک کرده و سپس در صفحه‌ی بازشده روی «خرید اشتراک VIP» کلیک کنید. به‌جز این، می‌توانید با این لینک نیز به‌طور مستقیم به صفحه اشتراک‌ بروید.

چگونه می‌توانم صندوق پیام را فعال کنم

به محض این‌که حساب خود را ارتقاء دهید، یک آدرس ایمیل به شرکت شما اختصاص داده می‌شود. برای دیدن این آدرس در تب تنظیمات در پنل مدیریتی، زیر قسمت «صندوق پیام»، روی «ایمیل‌های شرکت» کلیک کنید. برای مثال در تصویر زیر، به این شرکت آدرس ایمیل mailtest@cv.job.ir اختصاص داده شده است. همه‌ی آدرس‌های ایمیل اختصاصی تحت دامنه @cv.job.ir هستند.

هر ایمیلی که به آدرس نوشته‌شده در این صفحه ارسال شود، در پنل مدیریتی شما، در قسمت صندوق پیام قابل‌مشاهده است.

تصویر ۱- نحوه دسترسی به تنظیمات ایمیل‌های شرکت در پنل مدیریت جاب

آیا می‌توانم برای هر آگهی، آدرس جداگانه‌ای داشته باشم؟

بله. علاوه بر آدرسی که در بخش قبل توضیح داده شد، می‌توانید به‌ازای هر آگهی هم یک آدرس جداگانه داشته باشید. فایده این کار این است که می‌توانید رزومه‌هایی که به هر فرصت شغلی ارسال شده‌اند را به‌طور مجزا داشته باشید.

برای دیدن ایمیل‌های هر آگهی، ابتدا در پنل مدیریت جاب، وارد تب «آگهی‌ها» شوید. در جدول آگهی‌ها، روی آگهی موردنظر کلیک کنید و در صفحه‌ی آن، وارد تب ایمیل شوید تا آدرس اختصاصی این فرصت شغلی را مشاهده کنید.

تصویر ۲- نحوه‌ی دسترسی به ایمیل‌های مختص هر آگهی در پنل مدیریت جاب

ایمیل‌های دریافتی را کجا می‌توانم مشاهده و مدیریت کنم؟

برای این کار، در پنل مدیریتی، به قسمت «صندوق پیام» وارد شوید. در این صفحه، لیست ایمیل‌هایی که دریافت کرده‌اید را مشاهده می‌کنید. با کلیک بر روی هر کدام، متن و پیوست‌های آن ایمیل به نمایش درمی‌آید و شما می‌توانید با بررسی رزومه دریافتی، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ایشان را در لیست کارجویان خود ببینید یا خیر. در بالای این صفحه سه گزینه برای مدیریت هر ایمیل وجود دارد.

تصویر ۳- لیست ایمیل‌های دریافتی در صندوق پیام به نمایش درمی‌آید.
  • آرشیو: اگر رزومه مناسب نیست یا تمایلی ندارید تا این ایمیل به متقاضی تبدیل شود، گزینه آرشیو را انتخاب کنید تا از لیست ایمیل‌های شما حذف شود.
  • اتصال به متقاضی: اگر ایمیل مربوط به فردی است که قبلا با وی در ارتباط بوده‌اید و در لیست متقاضیان شما قرار دارد، از این گزینه استفاده کنید تا این ایمیل هم در کنار سایر جزییات رزومه ایشان قرار بگیرد.
  • تبدیل به متقاضی: اگر رزومه‌ی دریافتی را مناسب یافتید، از طریق این دکمه آن را به متقاضی تبدیل کنید تا در فهرست درخواست‌دهندگان آگهی شما نمایش داده شود. پس از کلیک کردن روی این دکمه پنجره زیر باز می‌شود. ما سعی می‌کنیم تا جای ممکن نام و اطلاعات تماس متقاضی را از ایمیل وی استخراج و در جای خالی پر کنیم، اما در صورت نیاز، شما می‌توانید سایر اطلاعات لازم را نوشته و بعد از کلیک روی «بررسی و تکمیل» و بررسی اطلاعات بیشتر، کارجو را در لیست آگهی‌ متناسب ذخیره کنید.
تصویر ۴- تبدیل ایمیل دریافتی به متقاضی

دقت کنید که اگر بیشتر از یک آگهی شغلی دارید، در این مرحله لازم است مشخص کنید این رزومه متعلق به کدام فرصت شغلی شما است. اگر از ایمیل‌های مختص آگهی استفاده کرده باشید، ما فرصت شغلی را برایتان انتخاب می‌کنیم، اما اگر رزومه به ایمیل کلی شرکت شما ارسال شده باشد، خودتان باید آن را تشخیص داده و انتخاب کنید. بعد از پایان این مرحله، این ایمیل از لیست ایمیل‌ها حذف شده و می‌توانید متقاضی را در لیست کارجوهای آگهی مربوطه ببینید.

آیا می‌توانم از آدرس‌های ایمیل خودم استفاده کنم؟

بله! ممکن است تیم منابع انسانی شما قبلا آدرس‌های ایمیلی برای جذب نیرو داشته باشد. می‌توانید علاوه‌بر آدرس‌هایی که جاب در اختیار شما قرار می‌دهد، از آدرس‌های ایمیل دیگر هم استفاده کنید. برای این کار لازم است در تنظیمات سرویس ایمیلی که استفاده می‌کنید، گزینه‌ auto-forwarding (فروارد خودکار) را فعال کرده و آن را به ایمیل جاب متصل کنید. بعد از تنظیم auto-forwarding، لازم است به پنل جاب رفته و در قسمت تنظیمات ایمیل‌های شرکت (تصویر ۱) در فیلد ایمیل‌های فرواردی، آدرس ایمیل شرکتتان (که برای آن فروارد خودکار تنظیم کرده‌اید) را در فیلد مربوطه وارد کنید.

برای مثال فرض کنید شرکت من قبلا از آدرس hr@mycompany.ir برای جذب نیرو استفاده می‌کرده، و الان در جاب آدرس mycompany@cv.job.ir به من اختصاص یافته. من باید به تنظیمات ایمیل mycompany.ir رفته و auto-forwarding را روی mycompany@cv.job.ir تنظیم کنم. سپس در پنل جاب به تنظیمات ایمیل‌های دریافتی بروم و در قسمت «اتصال ایمیل‌های فرواردی» آدرس hr@mycompany.ir را وارد کنم.

auto-forwarding، همان‌طور که از نامش پیداست، سرویسی است که به‌طور خودکار، همه (یا بخشی) از ایمیل‌هایی که به شما آمده را به آدرس دیگری ارسال می‌کند. اگر از جیمیل استفاده می‌کنید، برای آموزش تنظیم فروارد خودکار می‌توانید به این مقاله، و اگر از ایمیل دامنه شخصیتان با cPanel استفاده می‌کنید، به این مقاله مراجعه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *